+48 (22) 877 36 50 ; +48 533 382 600
CZYNNE: poniedziałek-piątek  7.oo-21.oo
                                           sobota  7.oo-14.oo
Wolska 225 - wykonujemy badania od 1970 r
Stoi za nami doświadczenie z Wolskiej 225 i Dzikiej 28 w swoim czasie największej w Warszawie Stacji Kontroli Pojazdów
Historia w obrazach badań technicznych przy Wolskiej 225
01tablica
SPUM
Pod koniec lat 40 m.st. Warszawa powołała do życia firmę Stołeczne Przedsiębiorstwo Usług Motoryzacyjnych. Firma naprawiała samochody poruszające się po warszawskich ulicach. SPUM posiadał na terenie Warszawy stacje przy ulicach: Tyśmienieckiej, Dzikiej, Wolskiej (88), Dolnej.
04budynek
Stacja do 1995 roku
Pod koniec lat 60 ub. wieku SPUM przejął teren i budynki byłej przepompowni gazu. Po adaptacji uruchomiono stację napraw samochodów oraz stanowisko kontroli pojazdów. W następnych latach dobudowano myjnię samochodową.
07budynek
Stacja od 1995 do 2000 roku
W roku 1995 na skutek zmian w Prawie o ruchu drogowym stacja nie mogła już istnieć w dotychczasowej formie. Stanowisko po byłej myjni adoptowano na nową stację kontroli pojazdów. Nowe stanowisko wyposażono w kanał.
10budynek
Stacja od 2000 roku
[w budowie]
02tysmieniecka
Tyśmieniecka
W kolejnych latach dołączyły nowe lokalizacje przy ulicach: Prądzyńskiego, Domaniewskiej, Pruszkowskiej, Wolskiej (225), Dzielnej. Wybudowane zostały również dwa nowe obiekty przy Taniewickiej i Wyścigowej. Spum pod koniec swojej działalności posiadał 13 lokalizacji.
05 stanowisko
Stanowisko kontroli
Na stacji kontroli pojazdów sprawdzano pojazdy osobowe i ciężarowe do 3,5 t zarejestrowane na Woli oraz motocykle z lewostronnej Warszawy. W 1988 roku rozpoczęto prywatyzację. Stacje oddano w dzierżawę pracownikom.
08stanowisko
Stanowisko kontroli
Zakupiono linię firmy Schenck do kontroli zbieżności, amortyzatorów i hamulców. Nowe wyposażenie w znacznym stopniu usprawniło wykonywanie badań i poszerzyło ich zakres o dodatkowe czynności.
11stanowisko
Stanowiska kontroli
[w budowie]
03dzika
Dzika
Badania techniczne do lat 60 prowadziły różne firmy. Na skutek przeprowadzonej kontroli jakości wykonywania badań technicznych właściwie wyłączność uzyskał SPUM. Kontrole pojazdów docelowo odbywały się prawie we wszystkich lokalizacjach należących do SPUM-u.
06bok
Stanowisko obsługi klienta
Nieudolnie prowadzona prywatyzacja spowodowała, że w 1993 roku miasto przejęło dzierżawców i zlikwidowało SPUM. Obiecano wtedy, że stacje zostaną sprzedane bez przetargu dotychczasowym dzierżawcom.
09bok
Stanowisko obsługi klienta
W roku 1997, mimo wcześniejszych obietnic, miasto wystawiło teren stacji na przetarg. Mieliśmy poważnego konkurenta, ale w związku z poczynionymi inwestycjami w nowe stanowisko, przetarg udało się nam wygrać.
12bok
Biuro obsługi klienta
[w budowie]

! PROTEST !

Na zdjęciach powyżej widać na co głównie, przez lata, przeznaczaliśmy zarobione na badaniach technicznych pieniądze. W pierwszym okresie na modernizację i doposażanie starej Stacji Kontroli Pojazdów, w drugim na wybudowaniu nowoczesnej Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów wyposażonej, na tamte czasy, w najnowocześniejsze urządzenia dostępne na rynku.Dzięki długofalowej (21 lat) polityce kolejnych rządów, niezależnie od opcji politycznej, co najmniej od dziesięciu lat nie jesteśmy w stanie w jakikolwiek sposób się rozwijać. Mija 25 lat od wybudowania nowego obiektu i według praw ekonomii (amortyzacja) powinniśmy odłożyć na wybudowanie nowego budynku, a my nie daliśmy rady odłożyć nawet na ewentualne zlikwidowanie starego. Utrzymujemy się tylko dlatego, że w sposób naturalny, zatrudnienie z 12 osób zmniejszyło się do 5 oraz że 3 współwłaścicieli w wieku emerytalnym, posiadających uprawnienia diagnostyczne, musiało wrócić do sprawdzania pojazdów. Komu zależy i dlaczego na zagłodzeniu takiej firmy jak nasza, nie prowadzącej poza badaniami innej działalności - opowiemy w innym artykule. 
1
Lata działalności
1
Badania pojazdów
1
Badania w roku
1
Możliwości